AANMELDING EN INSCHRIJVING

Als u zich wilt aanmelden of vragen heeft, kunt u een e-mail sturen

naar info@ggzpraktijk2015.nl. Ik verzoek u vriendelijk om

geen inhoudelijke informatie over uw problematiek in de e-mail

te vermelden in verband met de privacywetgeving.

Ik neem zo snel mogelijk contact met u op, hetzij via zorgmail (veilige mail)

of telefonisch. Na een korte screening van uw klachten en verwachtingen

zullen we bepalen of een intakegesprek wordt ingepland.

Verwijzers kunnen, indien gewenst, vooraf contact met mij opnemen

voor overleg over de verwijzing.

De verwijzing kan eenvoudig worden gedaan via ZorgDomein. Mocht dit technisch niet mogelijk zijn, dan kan de verwijzing ook beveiligd naar info@ggzpraktijk2015.nl verstuurd worden. Zonder beveiligde verzending kan ik de verwijzing helaas niet in behandeling nemen. Als dit is gebeurd kunt u contact met mij opnemen voor het plannen van een intakegesprek.

Bij uw eerste bezoek wordt de inschrijving gedaan.

Voor inschrijving zijn de volgende gegevens nodig:

-Naam en geboortedatum

-Adres, telefoonnummer en e-mailadres

-BSN nummer en geldig rijbewijs of identiteitsbewijs (om het BSN nummer te kunnen checken)

-Naam zorgverzekeraar

-Contactgegevens huisarts

-Verwijsbrief: Op de verwijsbrief dient te worden aangegeven of u wordt verwezen voor basis-GGZ (een kortdurend traject) of specialistische GGZ (een langdurig traject). Ook moet vermeld worden of er sprake is van een psychische stoornis, of dat er een vermoeden van is, zoals gedefinieerd in de DSM-5. Daarnaast moet de verwijsbrief de AGB-code van de verwijzer bevatten, evenals diens handtekening. De datum van de verwijzing moet vóór de datum van het eerste gesprek liggen en mag niet ouder zijn dan drie maanden

INTAKE EN ADVIESGESPREK

De intakefase bestaat uit 1 a 2 gesprekken van 90 minuten, waarin we samen uw klachten en hulpvraag in kaart brengen. Tijdens deze fase kan ik, naast de interviews, ook gebruik maken van klachtenvragenlijsten en psychologische tests. Ook kan er na de intake, of later in uw behandeltraject, een afspraak ingepland worden met de psychiater indien hier indicatie door is. Dit gebeurt altijd in overleg met u, en u heeft te allen tijde de vrijheid om te beslissen of u verder wilt gaan met de behandeling. In het adviesgesprek stellen we een concreet behandelplan op, waarin de doelstellingen voor de behandeling worden vastgesteld en de specifieke voorwaarden worden besproken. Vervolgens starten we met de behandeling. Als uit de intake blijkt dat een behandeling niet geschikt is, verwijs ik u door naar passend aanbod, mocht er elders zorg of ondersteuning beschikbaar zijn die beter aansluit bij uw behoeften.

BEHANDELING

Nadat we een behandelplan opgesteld hebben, kunnen we aan de slag met uw behandeldoelen. De duur van de behandeling hangt af van uw klachten en wensen. Dit kan variëren van enkele gesprekken tot meer dan een jaar. Over het algemeen vinden de sessies wekelijks plaats, maar in sommige gevallen kan het nodig zijn om twee keer per week af te spreken. De sessies duren meestal 60 minuten. Bij bepaalde technieken, zoals EMDR, worden vaak 90 minuten gereserveerd, en bij schematherapie is dit 75 of 90 minuten. In de beginfase van de behandeling is de frequentie van de gesprekken vaak wat hoger dan in latere fasen.

BEREIKBAARHEID BUITEN KANTOORTIJDEN

Buiten mijn kantooruren dient u in geval van crisis contact op te nemen met uw huisarts of met de huisartsenpost buiten kantoortijden van uw huisarts. Ik probeer uw berichten zoveel mogelijk binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Werkwijze